niedziela, 7 czerwca 2015

Międzyblogowy kącik czytelniczy;)(Maj)

Ahoj......
Z serii Międzyblogowy Kącik Czytelniczy...w miesiącu maju udało mi sie przeczytać aż 3 pozycje;)

1)
"Nakarmić wilki"- Marii Nurowskiej

Świetna powieść o absolwentce SGGW, która zbierając materiały do swojej pracy doktoranckiej wyjeżdza w Bieszczady i tam obserwuje watahę wilków, można  właściwie powiedzieć ,że zaprzyjaźnia sie w pewien sposób z nimi. Młodą wilczycę- jak sie później okazuje ciężarną, uwalnia z wnyków. Nadaje im imiona, przeżywa śmierć jednego z nowo narodzonych wilczków;) Nurowska ukazuje jak w bardzo prymitywnych warunkach życia, pomiędzy trojgiem naukowców rodzi sie przyjaźń- Kasia-Klunej , a pomiędzy Kasią a Olgierdem -miłość...w tak tragiczny sposób przerwana. Gdy wreszcie Kasia z Olgierdem...dojrzewają do swojej miłości "...W chacie czekał na nią człowiek, jedyny, z którym mogła sobie wyobrazić starość.....powie mu też ,że chciałaby z nim mieć dziecko..." dochodzi do tragedii...Kasia chcąc przyłapać Kapuzę na gorącym uczynku i udowodnić wszystkim ,że Kapuza jest wielkim draniem i morduje zwierzęta - własnym ciałem zasłania wilka przed śmiercionośna kulą ....wystrzeloną ze sztucera pomocnika leśniczego - Kapuzę
"... musiała coś zrobić, musiała powstrzymać to , co wydawało się być nieuniknione, dobiec do Czarnego, który był na linii strzału, zasłonić go sobą, zmusić do ucieczki.
Ten drań przecież do mnie nie strzeli, nie odważy się -przebiegło jej przez głowę i w tej samej chwili silne uderzenie w plecy uniosło ją w powietrze.....i nagle tuż przed sobą zobaczyła dobrze znane , żółte oczy wilka ,a na policzku poczuła ciepło jego szorstkiego języka..... a jednak- pomyślała, ale nie zdążyła się  już uśmiechnąć"
Spłakałam się jak bóbr...na końcówce.




2)
 Rock'n'roll, bejbi!-Piotr Rogóża

Kilka fragmentów.......bo są rozwalające-psychodeliczne wizje ......po alkoholowych libacjach....

"...zwlokłem się z wyrka i rozejrzałem. Na stole walały się kostki do gry i figurki; dumnie górowały nad nimi dwie butelki po winie.Pod stołem leżał Budzigniew przytulony do trzeciej butelki......wstawaj -kopnąłem Budzigniewa, nie mocno jednak, właściwie to niemal pieszczotliwie......czego chcesz?- Budzigniewowi w końcu udało się coś wyartykułować.
Wstawaj, idziemy do szkoły......"
"...Wchodząc do szkoły wyraźnie czułem , że coś jest nie tak. Podejrzana cisza nie wróżyła nic dobrego.....na wszelki wypadek wyjąłem z kieszeni Pentagram  protekcyi, sprawdzony amulet ochronny;trwa lekcja biologii...zapukałem...weszliśmy do środka. na pierwszy rzut oka wszystko w normie:biologica odczytywała liste obecność, uczniowie spali w ławkach , a w klasie znajomy syf.....i wtedy sie zaczęło....biologica zaatakowała błyskawicznie .Skoczyła niczym tygrys, przygniatając zaskoczoną Gandzię setka swych kilogramów i z rozmachem wgryzła sie w jej głowę , chrupnęło......nikt nie ruszył Gandzi z pomocą , wszyscy siedzieli jak sparaliżowani.....a potem w klasie wybuchła panika ...."

Hardcorowe kawałki- a właściwie spis treści:
* o samolotach sojusznika , co zamiast stonki rozpylają dziś zombiactwo,
* o naziście tak zatwardziałym , że faszyzują nawet jego zwłoki, 
*o grzybie pogromcy kosmitów,
*o  św.Anzelmie od śmieci i śmierci 
czyli krótko mówiąc ..."...największy rockowy rozpierdziel od czasów Nirwany!
Żadne tam hiphopowe wycie...."

Na początku myślałam,że albo ja zwariowałam, albo autor książki...ale póżniej ...tj...po jakichś 15-20 stronach książka pochłonęła mnie bez reszty;)





3)
" Podatek"- Mileny Wójtowicz

Ubawiłam się nieziemsko....moim zdanie fantastyczna książka z serii fantasy....ale o urzędzie skarbowym i jego specyficznych pracownikach, o rusałkach, magach, wampirach i innych dziwadłach;) 

"...Podobno na tym świecie pewne są tylko śmierć i podatki.Po doświadczeniach z Magicznym Urzędem Skarbowym...niektóre upiory mówią ,że śmierć nie jest taka najgorsza..... "
Pozdrawiam i zachęcam do lektury;)

4 komentarze:

  1. Żadnej z tych książek nie miałam okazji czytać, wiec na pewno chętnie po nie sięgnę. Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam , oczywiście z góry zastrzegam ,że nie są to jakieś mega wielkie dzieła.)
      Pozdrawiam i dzięki za odwiedziny;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i za każdy komentarz;)